Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak volná je volná živnost?

Fungují dnešní vztahy jako živnostenské oprávnění? Můžeme si otevřít volných živností, kolik chceme, nebo nám stačí jedna vázaná?

Nic nefunguje. Elektronický výdej lístků. Pořadová čísla. Světelné tabule. Sedím na živnostenském úřadě, abych si obnovila živnost, a jediné, co si zatím obnovuji, je logické myšlení, protože tu nic nefunguje, žádný systém. Nikdo neví, jestli je již někdo uvnitř. Nikdo ani neví, jestli z těch dveří někdo vyjde. Přijde mi to jako partnerský vztah. Nikdy ve skutečnosti nevíme, kdo byl tím před námi, ale ani nevíme, jestli nebude někdo společně s námi v těch dveřích.

Vcházím do dveří a nejsem tam sama, ale jsme tam jeden na jednoho. Vytahuji malý papírek s živnostmi, které bych ráda volně vykonávala. Diktuji. Milý pán vedle mě se na mě usměje a já se úřednice ptám, jestli už nikam nemusím a stačí mi jednotný registrační formulář. Odpověď zní ANO. O pár dní později zjišťuji, že mě na sociálku přihlásili úplně někam jinam a na zdravotní pojišťovnu ani nic neposlali. Nemáme spolu dobrý vztah.

Chováme se k sobě tak i v partnerských vztazích? Odsouhlasíme něco, o čem nerozhodujeme? Přemýšlím nad tím a zjišťuji, že spousta mužů a žen si otvírá ráda volnou živnost. Kdykoliv ji mohou otevřít, ale kdykoliv taky zavřít. Na tom není nic špatného. Ale jsou mezi nimi i ti, kterým jedna volná živnost nestačí. Reklama svého ega je málo. Je třeba přidat trochu obchodu a služeb a završit to poradenskou činností. Ta vynáší nejvíc.

Odcházím. Jednotnému registračnímu formuláři nevěřím. Není to jeden na jednoho, a proto nefunguje. Možná ti, co mají volnou živnost, nejsou tak špatní. Možná jsou lepší než ti s vázanou, kteří mají k tomu pět volných. A možná je čas si uvědomit, že muži nejsou formulář, kde vyplníme předem daná prázdná pole. Jsou to milovníci svobody a volnosti. Každý z nich má svůj formulář a je jedno, jestli živnost bude volná nebo vázaná. Když chceme, vyplňme ho. Když ne, udělejme z něj vlaštovku a pošleme ho o dům dál.

Autor: Anna Řibřidová | čtvrtek 9.2.2017 20:13 | karma článku: 14,75 | přečteno: 689x
  • Další články autora

Anna Řibřidová

Tichá přání

Měl jsem jich hodně. Každou chvílí nějaké. I teď jsem měl jedno tiché přání. Ale když jsem ho šeptal větru, odnesl ho, a proto se asi nikdy nesplnilo. Nebo se možná splnilo tam, kam ho vítr odfoukl.

13.8.2022 v 14:43 | Karma: 9,56 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jedna za život

Podělal jsem to. Podělal jsem toho v životě hodně a hodněkrát. Ale nic jsem nikdy nepodělal tak, jako to před 10 lety... Myslel jsem si tehdy, že se všechno změní, ale nezměnilo se vůbec nic. Proč taky?

23.6.2020 v 21:46 | Karma: 13,95 | Přečteno: 705x | Diskuse| Letní povídka

Anna Řibřidová

Kdybych víc četl, mohlo to dopadnout jinak...

Kulíšek už dávno nebyl žádný Kulíšek, ale pořádný Kulich. A připomínal něco mezi čivavou, huskym a labradorem. Původně to měl být, jak by řekl Srstka, roztomilý kříženeček, který se hodí i do paneláčku a moc rád si hraje s dětmi.

14.12.2018 v 21:40 | Karma: 19,27 | Přečteno: 588x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jak jsem se zase neseznámila

S přibývajícím věkem a dalšími fyzikálními veličinami jsem si uvědomila spoustu věcí. Třeba, že moje celulitida se mě drží jako klíště, ale zato chlapi, které potkám, v mém životě vydrží dlouho jako jepice.

14.6.2018 v 17:07 | Karma: 31,11 | Přečteno: 1579x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Je to kampaň

Obchodní domy již vyvěšují vánoční koule, kampaně se předhánějí, která bude lepší a trhovci postávají u stánků, kde prodávají stále trdelník se zmrzlinou, a diví se, že ho nikdo nekupuje, lidé čekají na svařák. Já čekám na chlapa.

10.11.2017 v 9:08 | Karma: 18,77 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 966x
Veselá máma

Seznam rubrik