Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Znám Billa Gatese

Muže v mém životě mohu rozdělit do dvou skupin. Hladká mouka a hodně hrubá mouka. Ne, to není to dělení, co mám na mysli. Skupina A: Ten, o kterém napíšu knihu (drtivá většina) a skupina B: Ten, o kterém knihu nenapíšu.

Kreténi. A že jich není málo. Rob Becker ve své divadelní hře Caveman dělí lidi na ženy a na kretény. Je kreténem každý muž? Zcela jistě ne. Některé muže my ženy řadíme mezi hajzly či (něžnější povahy prominou) sráče. Já bych ale nebyla tak skeptická, naopak bych byla trochu poetická.

Muže v mém životě mohu rozdělit do dvou skupin. Hladká mouka a hodně hrubá mouka. Ne, to není to dělení, co mám na mysli. Skupina A: Ten, o kterém napíšu knihu (drtivá většina) a skupina B: Ten, o kterém knihu nenapíšu.

Český Bill Gates. Vím, že jednou budu hrdě publikovat knihu o úspěšném top managerovi Microsoftu. Jan Mühlfeit mu bude závidět. Surový příběh o cestě na vrchol motivující lidi k dravosti, cílevědomosti, sebedisciplině, odhodlání a trpělivosti si zamilují tisíce čtenářů. Jen doufám, že se do té doby naučím používat členy v angličtině, aby se z toho mohl stát New York Times bestseller. Možná, kdybych měla jeho cílevědomost, už bych to uměla, ale nemám. Jsem chaos. Jediné, co dokážu uspořádat, je moje podložka na jógu, protože je jen jedna. Jediný, kdo má u mě doma disciplínu, je budík a já mu ji naprosto ničím. Zamáčknu ho alespoň třikrát. Odhodlaná jsem k tomu, že budu trpělivá. Dneska začínám.

Kardiochirurgie s.r.o. Vím, že všechny ženy budou číst příběh o lásce k doktorovi a o zlomeném srdci. Popláčou si u toho, já si taky poplakala a ne jednou. Mnohokrát a hystericky. Byl to klasický konec světa. Tato kniha zvýší prodej čokolády a papírových kapesníčků. Zároveň bude příručkou, jak se vyznat v mužském světě. Ženy se zde dozví, kolik dílů mají Hvězdné války, stručný obsah jednotlivých dílů a charakteristiku hlavních postav. Díky svému doktorovi to už vím, a tak hrdě mohu na každém rande oslňovat svým vysokým intelektem v této oblasti. Vyznám se i v alkoholu, i když sama žádný nepiju. Vím, že existuje alkohol, který smrdí jako desinfekce a je nekřesťansky drahý. A dobrá rada na závěr knihy bude: "Nemusíte si dávat pozor na doktory. Dávejte si pozor na doktory cyklisty. Ne, že by byli snad sukničkáři, ale jak říká moje kamarádka, určité mužské partie mají rády zimu, a když si na nich celý den sedí, pak i mužský mozek může být nedokrvený."

Einstein nové doby. Vím, že měl Albert Einstein pravdu. Existuje makrovesmír a v něm mikrovesmíry, které se v určitých časech a na určitých místech protnou. Některým společný průnik zůstává, jiné se rozpojí a nikdy nestřetnou. A tak dva vesmíry couraly do rána po Praze, až se jim rozpadly boty, to trvalo více než 4 hodiny. Ale ty vesmíry se rozpadly v řádu nanosekund. A jak velká je pravděpodobnost, že se některé vesmíry spojí dvakrát? To nevím, ale obávám se, že pokud se setkají, je zde stejné procento rizika vzniku černé díry jako zrodu  nové galaxie. Všechno je to relativní. Naše vesmíry se setkaly, ale každý jsme byli pozorovateli odjinud. Já pozorovala jezevčíka v raketě letící rychlostí světla ze Země a on jezevčíka na Zemi z rakety letící rychlostí světla. Stejná učebnice fyziky. Jiná strana.

Kouzelník. Vím, že to bude ten, o kterém knihu nenapíšu. Ne, že by nestál za pár slov, ba naopak, ale bude to ten, se kterým strávím svůj život. Jediné, co budu psát, budou vzkazy na ledničku, na kůži, tiché vzkazy v pohledech. Láska je mocná čarodějka, ale hlad mocnější. Takže mu občas napíšu seznam na nákup.

Dostupné také na mém osobním blogu: https://yoganitablog.wordpress.com/2017/02/03/znam-billa-gatese/

Autor: Anna Řibřidová | pátek 3.2.2017 22:19 | karma článku: 14,22 | přečteno: 714x
  • Další články autora

Anna Řibřidová

Tichá přání

Měl jsem jich hodně. Každou chvílí nějaké. I teď jsem měl jedno tiché přání. Ale když jsem ho šeptal větru, odnesl ho, a proto se asi nikdy nesplnilo. Nebo se možná splnilo tam, kam ho vítr odfoukl.

13.8.2022 v 14:43 | Karma: 9,56 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jedna za život

Podělal jsem to. Podělal jsem toho v životě hodně a hodněkrát. Ale nic jsem nikdy nepodělal tak, jako to před 10 lety... Myslel jsem si tehdy, že se všechno změní, ale nezměnilo se vůbec nic. Proč taky?

23.6.2020 v 21:46 | Karma: 13,95 | Přečteno: 705x | Diskuse| Letní povídka

Anna Řibřidová

Kdybych víc četl, mohlo to dopadnout jinak...

Kulíšek už dávno nebyl žádný Kulíšek, ale pořádný Kulich. A připomínal něco mezi čivavou, huskym a labradorem. Původně to měl být, jak by řekl Srstka, roztomilý kříženeček, který se hodí i do paneláčku a moc rád si hraje s dětmi.

14.12.2018 v 21:40 | Karma: 19,27 | Přečteno: 588x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jak jsem se zase neseznámila

S přibývajícím věkem a dalšími fyzikálními veličinami jsem si uvědomila spoustu věcí. Třeba, že moje celulitida se mě drží jako klíště, ale zato chlapi, které potkám, v mém životě vydrží dlouho jako jepice.

14.6.2018 v 17:07 | Karma: 31,11 | Přečteno: 1579x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Je to kampaň

Obchodní domy již vyvěšují vánoční koule, kampaně se předhánějí, která bude lepší a trhovci postávají u stánků, kde prodávají stále trdelník se zmrzlinou, a diví se, že ho nikdo nekupuje, lidé čekají na svařák. Já čekám na chlapa.

10.11.2017 v 9:08 | Karma: 18,77 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Letos tloustnu do plavek

Chlapi se za mnou otáčeli a ženy na mě vrhaly závistivé pohledy. Podívala jsem se na barmana a povídala jsem mu: „Sex on the beach.“

6.7.2017 v 18:24 | Karma: 26,21 | Přečteno: 1329x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Impresionistka

Pomalu pohupovala nohama nad řekou, která poklidně proplouvala mezi chaosem města. Občas se přiblížily labutě a občas se vedle nich usadil racek. Jeho křídla klouzala vzduchem a pak měkce dosedl na chodník.

6.5.2017 v 19:19 | Karma: 17,79 | Přečteno: 426x | Diskuse| Letní povídka

Anna Řibřidová

Nesmrtelný IT

V některých životních chvílích si skutečně říkám, k čemu mi je můj vysokoškolský titul. Jaká je jeho hodnota? Zajistí mi světlou budoucnost? Krásnějšího manžela? Lepší byt? Porsche?

4.5.2017 v 20:44 | Karma: 24,64 | Přečteno: 921x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Ekolog a podprsenka

Jsem Karel a je mi 30 let. Odpad třídím již od svých patnácti. O víkendech chodím sbírat poházené odpadky do lesa. Nejraději trávím čas přerýváním kompostu, jsem vegan a jsem ekolog. Na nákupy používám látkovou tašku.

25.4.2017 v 10:44 | Karma: 30,50 | Přečteno: 1782x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Malá kočička

Stresem z povinné maturity z matematiky trpí dnes již děti na základní škole. Při tom k tomu nemají žádný opodstatněný důvod. Povinnou maturitu z češtiny udělali také téměř všichni a přitom, kdo dneska umí česky?

24.4.2017 v 14:11 | Karma: 25,65 | Přečteno: 821x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Láska prochází žaludkem

Investovat do budoucnosti se jednoznačně vyplatí. Životní pojištění. Spořící účet. Akcie. Státní dluhopisy. Sbírka mincí. Vždy jde o kvalitu a ne o kvantitu.

20.4.2017 v 12:54 | Karma: 22,15 | Přečteno: 585x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Playmate

Byla jsem mladá a nerozumná. Máma mi říkala, abych se pořádně rozhlížela. Nejdřív doleva a potom doprava.

13.4.2017 v 9:32 | Karma: 22,51 | Přečteno: 1198x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jak jsem se zasnoubila

Že přišlo jaro, jsem si všimla hned. Ženy začaly odhazovat svršky a muži se jim přestali dívat do očí. Některým začaly tikat biologické hodiny. Mně například ani budík nezazvoní.

10.4.2017 v 8:33 | Karma: 30,86 | Přečteno: 3253x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Láska na první like

Můj spolužák ze základky Robin mě mlátil pravítkem o hodině češtiny do té doby, než jsem mu zkontrolovala diktát. Líbila se mu moje nejlepší kamarádka a mně se líbil jeho nejlepší kamarád.

23.3.2017 v 9:28 | Karma: 21,13 | Přečteno: 780x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Sebeláska u souseda

Probudila jsem se v 4:30 do krásného nového rána. Venku lilo jako z konve, ale to mě přeci nemohlo vůbec rozladit.

9.3.2017 v 8:01 | Karma: 22,81 | Přečteno: 1123x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Sex managerka

Popíjím šampaňské. Mezi palec a ukazovák vezmu šťavnatou jahodu, která zbyla na dně skleničky, sklopím oči a smyslně se do ní zakousnu.

27.2.2017 v 21:54 | Karma: 25,69 | Přečteno: 1908x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Valérie

Seděl jsem sám uprostřed toho pocitu nicoty. Sklenička. Já. Doutník a tma. A strach. Většina lidí má strach ze smrti. Taky mě dřív budil v noci. Držel mě kolem krku a já nemohl dýchat.

23.2.2017 v 20:19 | Karma: 15,67 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ostatní

Anna Řibřidová

Nezodpovědná matka

Ví to o mně i reklama na facebooku. Jsem nezodpovědná matka. Nebo lépe řečeno, kdybych měla dítě, byla bych.

12.2.2017 v 21:35 | Karma: 19,13 | Přečteno: 999x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Kolik barev mají špagety?

Může na první pohled bezbarvé jídlo skrývat v sobě tisíc barev? Nebo je jen tím, čím ho vidíme? A není to tak v našem životě se vším? V našich vztazích, přesvědčeních, plánech...

11.2.2017 v 20:49 | Karma: 8,79 | Přečteno: 190x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jak volná je volná živnost?

Fungují dnešní vztahy jako živnostenské oprávnění? Můžeme si otevřít volných živností, kolik chceme, nebo nám stačí jedna vázaná?

9.2.2017 v 20:13 | Karma: 14,75 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 966x
Veselá máma

Seznam rubrik