Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tichá přání

Měl jsem jich hodně. Každou chvílí nějaké. I teď jsem měl jedno tiché přání. Ale když jsem ho šeptal větru, odnesl ho, a proto se asi nikdy nesplnilo. Nebo se možná splnilo tam, kam ho vítr odfoukl.

Žít sám není lehký, ale žít s lidmi je někdy ještě těžší, protože když jste sám a cítíte se sám, tak je to fakt, ale když jste s lidmi a cítíte se sám, tak je to neviditelná rána, kterou ale pěkně cítíte. 

Když mě opustila žena po 20 letech soužití, zůstal jsem jen já a Carrie, bišonek, co se jmenoval po Carrie ze Sexu ve městě. Vypadal jako Carrie po padesátce. Když ode mě Beata odešla, tak byla Carrie ale jediná ženská, kterou jsem chtěl vidět. Jinak mi každá připomínala tu zradu, zraněnou mužskou ješitnost, moji potupu, zkrátka všechno, co mi kdy provedla. Jenže dneska už vidím, že mi neprovedla nic, že jsme si to těch dvacet let prováděli jeden druhému, jako bychom si dokazovali, kdo má větší pravdu. Neměl jsem ji ani já, ani ona. Byli jsme jen oba zatvrzelí tupci. Možná víc než tupý jsem byl otupělý všedností a povinnostmi. Ten normální lidský život mi byl málo. Chtěl jsem víc. A když jsem měl víc, tak jsem chtěl ještě víc. Beata si naopak stačila s málem, to bylo její kouzlo, které vidím až dneska. Měla v sobě tolik laskavosti, vlídnosti a zranitelnosti. A já jsem to přehlížel, jako ona přehlížela někdy mě. 

Bylo to zvláštní soužití tvou potulných duší, já jsem toulal po venku, kamarádech, pár panácích, tenisu, hokeji, lyžích, zkrátka všude možně a ona se toulala se zavřenýma očima ve snech. Pamatuji si, když jsem ji potkal poprvé, vlasy jí rozfoukal vítr a ona se rozpačitě usmívala a přešlapovala, nemohl jsem z ní spustit oči, z toho, co měla ve tváři, to kouzlo letního večera a hvězdné oblohy. Skoro mi připomínala padající hvězdu, a tak jsem si přál, abych ji chytil. Jenže to jsem si nikdy přát neměl, chytit něco, co je stvořené k pohybu a neustálé změně, ta nehybnost udusí. Pomalu, ale jistě.

Když jsme se procházeli po letní náplavce, pozoroval jsem, jak se vznáší nad chodníkem se skleničkou v ruce, když mi vyprávěla tolik příběhů, když mě chytila rozverně za ruku a těma jiskrnýma očima mi říkala svoje tichá přání… tehdy jsme byli ještě oba k sobě upřímní a svoje chyby si odpouštěli. Po těch 20 letech jsme si neodpustili nic, neodnesený talíř, pohozený ručník, rozavícené světlo na záchodě, špatně naskládanou myčku, nic. 

Já měl představu o dokonalém životě, a tomu se to nepodobalo ani trochu a ona chtěla volnost a bohémství. Společná část množin našich životů se postupně rovnala nule. Ale víte co, přesto bude Beata žena mého života, nepotkal jsem ani předtím, ani potom někoho takového. A i kdybych to všechno věděl, vybral si ji znovu. Tu její něžnou křehkost nezapomenu, tu hlubokou duši a dotek nekonečna v očích. A mám ještě jedno tiché přání, které nechci utopit na dně skleničky, ani aby ho vítr odfoukl s cigaretovým kouřem, ať se aspoň ještě jednou setkáme mlčky za teplého letního večera. Možná totiž zjistíme, že za toho ticha zase uvidíme to, co jsme za ty roky vidět přestali.

Autor: Anna Řibřidová | sobota 13.8.2022 14:43 | karma článku: 9,56 | přečteno: 203x
  • Další články autora

Anna Řibřidová

Jedna za život

Podělal jsem to. Podělal jsem toho v životě hodně a hodněkrát. Ale nic jsem nikdy nepodělal tak, jako to před 10 lety... Myslel jsem si tehdy, že se všechno změní, ale nezměnilo se vůbec nic. Proč taky?

23.6.2020 v 21:46 | Karma: 13,95 | Přečteno: 705x | Diskuse| Letní povídka

Anna Řibřidová

Kdybych víc četl, mohlo to dopadnout jinak...

Kulíšek už dávno nebyl žádný Kulíšek, ale pořádný Kulich. A připomínal něco mezi čivavou, huskym a labradorem. Původně to měl být, jak by řekl Srstka, roztomilý kříženeček, který se hodí i do paneláčku a moc rád si hraje s dětmi.

14.12.2018 v 21:40 | Karma: 19,27 | Přečteno: 588x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jak jsem se zase neseznámila

S přibývajícím věkem a dalšími fyzikálními veličinami jsem si uvědomila spoustu věcí. Třeba, že moje celulitida se mě drží jako klíště, ale zato chlapi, které potkám, v mém životě vydrží dlouho jako jepice.

14.6.2018 v 17:07 | Karma: 31,11 | Přečteno: 1579x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Je to kampaň

Obchodní domy již vyvěšují vánoční koule, kampaně se předhánějí, která bude lepší a trhovci postávají u stánků, kde prodávají stále trdelník se zmrzlinou, a diví se, že ho nikdo nekupuje, lidé čekají na svařák. Já čekám na chlapa.

10.11.2017 v 9:08 | Karma: 18,77 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Letos tloustnu do plavek

Chlapi se za mnou otáčeli a ženy na mě vrhaly závistivé pohledy. Podívala jsem se na barmana a povídala jsem mu: „Sex on the beach.“

6.7.2017 v 18:24 | Karma: 26,21 | Přečteno: 1329x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 966x
Veselá máma

Seznam rubrik