Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jedna za život

Podělal jsem to. Podělal jsem toho v životě hodně a hodněkrát. Ale nic jsem nikdy nepodělal tak, jako to před 10 lety…  Myslel jsem si tehdy, že se všechno změní, ale nezměnilo se vůbec nic. Proč taky?

„Nezměnil jsem se já a ona byla jako květina ve váze, která jednou uschne. Natrhal jsem ji krásnou, ale nikdy jsem ji nezasadil, aby mohla růst. A tak uschla rychle po tom, co jsme se poznali. Ani vodu jsem jí nestačil vyměnit. Ale pochopil jsem to až teď, když mi je 55, mám miliony na účtech, ale prázdno vedle sebe i v sobě. Víte, byla krásná, měla oči jako oceán, úsměv jako červánky při západu slunce a měla obrovský dar umět mlčet a přitom vám říct tím tichem všechno. A já to podělal, neposlouchal jsem její ticho…

 

Seděla v trávě a pozorovala mraky, když se setkaly náhodně naše pohledy, zamiloval jsem se. Poprvé v životě. I když jsem se stihnul už jednou oženit a zase rozvést, nikdy jsem nezažil lásku. Zažil jsem pády a vzestupy, založení firmy, skoupení další firmy, dělení zisku, uzavření snového businessu, románky, ale lásku ne. Bylo to něco, co se dá těžko popsat, bylo to jako nebe plné hvězd. Nechtěl jsem chodit spát, abych si je všechny stihnul prohlídnout. Taková byla Valerie,“ vyprávěl jsem svému psychoterapeutovi. 

 

Chodil jsem k němu už tři roky někdy i několikrát týdně, vlastně to byl jeden z mála lidí, který mě poslouchal. Ostatně jsem mu za to dost slušně platil. Někteří lidi chodí do hospody, já k psychoterapeutovi. Zapisoval si nějaké poznámky do mojí složky, pak zvedl oči a bez jakýchkoliv emocí povídal: „Tak pro dnešek je naše sezení u konce, uvidíme se zase v úterý.“ Zvedl jsem se z gauče, oblékl si sako a šel se courat po nábřeží u Vltavy. Pozoroval jsem šťastné páry, lidi, co cpou labutím pečivo, i když se to nesmí, všichni pro mě byli cizí a já pro ně. V tomhle jsem Prahu miloval. Pak jsem se zastavil u té malé vinárny, kam jsem ji poprvé vzal...

So la di da da da Maybe I'm falling La di da da da Could I be rain? La di da da da The center is calling I'm heading to see the ocean again I don't know my way I don't know why I came  

Ozývalo se tlumeně ze dveří, a tak jsem vešel dovnitř, vzal si skleničku a začal svoji soukromou výpravu mezi vínem. Viděl jsem ji sedět naproti, šťastnou, slyšel jsem její neutuchající smích, pozoroval jsem její kroky za zavřenými víčky, cítil jsem její vůni.

So la di da da da Maybe I'm falling. Písnička skončila. Ještě chvíli mi zněla v hlavě a pak se začínaly ozývat první slova vína. Dělal jsem si další a další čárky na papír, ale stejně jsem nevěděl, kolik toho mám v sobě. Když šum hlasů kolem utichal, pochopil jsem, že končím, a dovrávoral jsem k baru. „Zaplatím.“ Nevím, kolik jsem měl platit, vyndal jsem z pěněženky 2000 Kč. Položil je a odcházel… Ještě se ozvalo hlasité: „Počkejte.“ Neotočil jsem se a jen jsem cizímu kolemjdoucímu mladíkovi řekl: „Nečekejte.“ Nechápal mě, vlastně mě ani chápat nemohl. Mohlo mu být 20 a takových holek, s jakou trávil tenhle večer, bude mít ještě tisíce. Takových, jako byla Valerie, potká stěží jednu za život. 

Autor: Anna Řibřidová | úterý 23.6.2020 21:46 | karma článku: 13,95 | přečteno: 705x
  • Další články autora

Anna Řibřidová

Tichá přání

Měl jsem jich hodně. Každou chvílí nějaké. I teď jsem měl jedno tiché přání. Ale když jsem ho šeptal větru, odnesl ho, a proto se asi nikdy nesplnilo. Nebo se možná splnilo tam, kam ho vítr odfoukl.

13.8.2022 v 14:43 | Karma: 9,56 | Přečteno: 203x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Kdybych víc četl, mohlo to dopadnout jinak...

Kulíšek už dávno nebyl žádný Kulíšek, ale pořádný Kulich. A připomínal něco mezi čivavou, huskym a labradorem. Původně to měl být, jak by řekl Srstka, roztomilý kříženeček, který se hodí i do paneláčku a moc rád si hraje s dětmi.

14.12.2018 v 21:40 | Karma: 19,27 | Přečteno: 588x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Jak jsem se zase neseznámila

S přibývajícím věkem a dalšími fyzikálními veličinami jsem si uvědomila spoustu věcí. Třeba, že moje celulitida se mě drží jako klíště, ale zato chlapi, které potkám, v mém životě vydrží dlouho jako jepice.

14.6.2018 v 17:07 | Karma: 31,11 | Přečteno: 1579x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Je to kampaň

Obchodní domy již vyvěšují vánoční koule, kampaně se předhánějí, která bude lepší a trhovci postávají u stánků, kde prodávají stále trdelník se zmrzlinou, a diví se, že ho nikdo nekupuje, lidé čekají na svařák. Já čekám na chlapa.

10.11.2017 v 9:08 | Karma: 18,77 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Společnost

Anna Řibřidová

Letos tloustnu do plavek

Chlapi se za mnou otáčeli a ženy na mě vrhaly závistivé pohledy. Podívala jsem se na barmana a povídala jsem mu: „Sex on the beach.“

6.7.2017 v 18:24 | Karma: 26,21 | Přečteno: 1329x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 966x
Veselá máma

Seznam rubrik